Yerli ve Milli Banliyö Tren Seti Projesi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Milli Banliyö Tren Seti Projesi'nde önemli bir aşamaya gelindiğini duyurdu. TÜRASAŞ tarafından üretilen ilk setin teknik testlerinin kısa sürede tamamlanması hedefleniyor. Bu proje, yüzde 70 yerlilik oranına sahip olacak ve saatte 90 kilometre hıza ulaşabilen 4 araçlı, 1000 yolcu kapasiteli tren setlerinden oluşacak. Her set iki sürücü kabinine sahip olacak ve kontrollü yönetim sistemi, cer sistemi tasarımı, boji ve trafo gibi kritik alt sistemleri tamamen yerli ve milli imkanlarla üretilecek. Projenin amacı, yurt içi banliyö araç ihtiyacını yerli imkanlarla karşılamak, ithalatı azaltmak ve bakım-onarım kolaylığı sağlamaktır. Ayrıca, uluslararası pazarlara açılarak Türkiye ekonomisine katkıda bulunulması hedefleniyor. Bu sayede güvenli, ergonomik, konforlu ve verimli bir şehir içi yolcu taşımacılığı sağlanması amaçlanıyor.

Gaziantep'te İlk Uygulama: Gaziray

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi ile yapılan anlaşma doğrultusunda, milli banliyö tren setleri ilk olarak Gaziray Projesi'nde hizmete girecek. Gaziray, Marmaray, İzban ve Başkentray'dan sonra ülkemizin dördüncü banliyö işletmesi olacak. Gaziantep'in şehir içi ulaşımını önemli ölçüde rahatlatması beklenen Gaziray projesi, bu yerli tren setleriyle modern ve verimli bir ulaşım sistemi sunmayı hedefliyor. Şehrin trafik sorununa çözüm üretmesi beklenen proje, vatandaşların ulaşım deneyimini iyileştirecek. Proje, hem Gaziantep halkı hem de Türkiye için önemli bir gelişme olarak değerlendiriliyor. Yerli üretim, hem maliyet avantajı hem de teknoloji bağımsızlığı sağlamasıyla öne çıkıyor.

İthalata Son, Yerli Üretime Destek

Milli Banliyö Tren Seti Projesi, yalnızca şehir içi ulaşımını iyileştirmekle kalmayacak, aynı zamanda Türkiye'nin raylı sistem teknolojilerindeki yeteneklerini de sergileyecek. Bu proje, ülkenin raylı sistem araçları üretimindeki gücünü ve potansiyelini ortaya koyuyor. Yerli üretim sayesinde, hem ithalata bağımlılık azaltılacak hem de ülke ekonomisine katkı sağlanacak. Projenin başarısı, gelecekteki benzer projeler için de bir örnek teşkil edecek ve Türkiye'nin raylı sistem sektöründe daha güçlü bir konuma gelmesine katkı sağlayacaktır. Standardizasyon sayesinde bakım ve onarım maliyetlerinin düşürülmesi, uzun vadeli maliyet etkinliği sağlanması hedefleniyor. Proje, hem kamu kurumları hem de özel sektör için önemli fırsatlar sunuyor.